شرايط و قوانین فروشگاه
رضایت و لذت از خرید، سرلوحه تعامل با مشتریان در فروشگاه استوک برد بوده و این مجموعه همواره میکوشد تا سفارشها به بهترین نحو ممکن به دست خریداران محترم برسد. مطالعه دقیق موارد زیر جهت استفاده درست و بهینه از خدمات و کالاهای فروشگاه استوک برد مارا دررسیدن به این هدف یاری میکند.
ورود کاربران به وبسایت فروشگاه هنگام استفاده از پروفایل شخصی، به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین فروشگاه استوک برد است. توجه داشته باشید که ثبت هرگونه سفارش و یا تراکنش مالی در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین این فروشگاه از سوی کاربر است.
قوانین عمومی
توجه داشته باشید کلیه اصول و رویههای فروشگاه استوک برد منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرفکننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. درصورتیکه هر زمان در قوانین مندرج، رویهها و شرایط فروش این فروشگاه تغییراتی ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و بهروزرسانی میشود و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبتنام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات فروشگاه اقدام نماید.
ثبت اطلاعات مشتریان
مشتری موظف است در هنگام ثبتنام و یا ثبت سفارش، مشخصات شخصی شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن تماس (تلفن همراه و تلفن ثابت با پیش شماره شهرستان) و آدرس و کد پستی کامل خود را با کیبورد فارسی بهدقت وارد کند. همچنین ایمیل و شماره تماس ثبتشده میبایست معتبر باشد تا بتوان در مواقع لزوم با مشتری تماس گرفت. بدیهی است درصورتیکه اطلاعات مندرج در حساب کاربری مشتری صحیح نباشد، مسئولیت هرگونه ناهماهنگی درروند ارسال سفارش، شامل (و نه محدود به) تأخیر، گمشدن و یا برگشت سفارش بر عهده مشتری بوده و هرگونه ضرر و زیان احتمالی، متوجه کاربر خواهد بود.
خاطرنشان میگردد این فروشگاه به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده میکنند، احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.
ارتباطات الکترونیکی
با توجه به اینکه فروشگاه استوک برد، یک فروشگاه آنلاین میباشد، هنگامیکه شما از خدمات آن استفاده میکنید و یا سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید و یا به فروشگاه ایمیل میزنید، این ارتباطات بهصورت الکترونیکی انجام میشود و درصورتیکه درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که فروشگاه بهصورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تائید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای فروشگاه از طریق آنها صورت میگیرد.
قیمتها و موجودی کالاها
کلیه قیمتهای مندرج در سایت بهروز و صحیح میباشد، موجودی کالاها در وبسایت درج میگردد؛ ازاینرو در موارد خاص احتمال اتمام موجودی یک یا چند ردیف کالا به هنگام ارسال سفارش وجود دارد؛ در این حالت به تشخیص کارشناسان فروش ما، این موارد از طریق تماس تلفنی به اطلاع خریدار خواهد رسید تا در صورت تمایل نسبت به جایگزینی کالا و یا بازپرداخت مبلغ نواقص سفارش بهصورت صدور بن خرید و یا واریز بهحساب اقدام گردد. (لازم به ذکر است واریز وجه نواقص سفارشها پس از انجام مراحل اداری و حداکثر ظرف سه روز کاری خواهد بود.)
همچنین در صورت تغییر قیمتها، سفارشهایی که قبل از تغییر قیمت ثبت و پرداخت شدهاند مشمول قیمتهای جدید نخواهند شد مگر اینکه قیمت مندرج در سایت به دلیل خطای انسانی اشتباه درجشده باشد.
نحوه ثبت سفارش
ارسال سریع و دقیق سفارشها منوط به ثبت و تکمیل سفارش در وبسایت فروشگاه میباشد. ازاینرو ثبت سفارش تلفنی خارج از حیطه اختیارات فروشگاه خواهد بود. شایانذکر است به سفارشها ثبتشده بدون تکمیل مراحل پرداخت و رسیدن به وضعیت «پرداخت تائید شده» (پرداخت به هر نوع که در فروشگاه قیدشده باشد) رسیدگی نمیگردد.
نحوه ارسال سفارش و هزینههای مربوطه
سفارشها در شرایط عادی حداکثر طی یک روز کاری پس از تکمیل سفارش پردازش میگردند؛ در این حالت وضعیت سفارش به «در حال پیگیری» تغییر میکند. این زمان در شرایط خاص و ایام پیک کاری، احتمال افزایش به دو یا سه روز کاری را خواهد داشت و در صورت تأخیر بیشتر از طریق ارتباطات الکترونیک به اطلاع مشتری خواهد رسید. زمان تحویل بسته به مشتری نیز بستگی به روش ارسال کالا دارد. سفارشها ثبتشده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین میشود، ارسال میگردد و هزینه بستهبندی و ارسال سفارشها بر عهده مشتری میباشد. هزینه بستهبندی به نسبت تعداد ردیف کالای خریداریشده، به هزینه ارسال اضافه گشته و در مرحله پرداخت به مشتری اعلام میگردد.
با توجه به اینکه تمام مرسولات بیمه میشوند، تمام مسئولیتها و آسیبهای احتمالی در حین حمل بر عهده طرف قرارداد حمل کالا بوده و هرگونه پیگیری بر عهده خریدار بوده و فروشگاه تنها بر اساس تعهد معنوی، در حد توان در این مسیر مشتریان را یاری خواهد کرد.
هزینههای حمل سفارشها به عهده مشتری میباشد. انواع روشهای حمل در مرحله ثبت سفارش نمایش دادهشده و با توجه به نوع درخواست و سلیقه خریداران قابل انتخاب میباشد.
هزینه اخذ شده برای ارسال با پست، بهصورت متوسط محاسبهشده و در دو مبلغ ثابت برای پست پیشتاز و سفارشی به هنگام انتخاب شیوه ارسال به مبلغ پرداختی اضافه میگردد که شامل هزینه ملزومات بستهبندی و هزینه پستی میباشد که بدون در نظر گرفتن وزن مرسوله محاسبه شده است. روش ارسال با باربری (تحویل به اتوبوسهای بینشهری) شامل هزینه ارسال بسته از دفتر فروش به شرکت باربری بوده و این فروشگاه اطلاع دقیقی از هزینههای حمل کالا ندارد. ارسال با تیپاکس تنها به شهرهایی که دفتر تیپاکس در آنها فعال میباشد مقدور خواهد بود. در نظر داشته باشید به دلیل پس کرایه بودن ارسال با باربری یا تیپاکس، امکان ارسال سفارشاتی که مبلغ آنها پایینتر از حداقل هزینه این دو روش ارسال باشند، میسر نمیباشد.
همچنین امکان اضافه شدن هزینه بسته بندی برای هر سفارش نسبت به تعداد اقلام آن وجود دارد.
پس از ارسال وضعیت سفارش به «انجام شده» تغییر میکند. درج کد رهگیری و شماره بارنامه مرسولات، یک روز کاری پس از ارسال انجام خواهد یافت که پسازآن وضعیت سفارش به «حمل شد» تغییر خواهد کرد.
به همراه سفارشهایی که تیک مربوطه را فعال نموده باشند، یک نسخه برگ خرید بدون مهر ارسال میگردد که در بردارنده اطلاعات خریدار مطابق آنچه در قسمت مربوطه حساب کاربری تکمیل نموده است، خواهد بود. بدیهی است پس از پردازش سفارش، امکان تغییر اطلاعات برگ خرید، تقسیم برگ خرید به چند بخش و نیز امکان صدور مجدد برگ خرید فراهم نخواهد بود. فایل الکترونیکی (فاقد مهر) برگ خرید سفارشها، از قسمت «سفارشها اخیر من / تاریخچه سفارشها» قابل دانلود است.
روشهای پرداخت
پرداخت مبلغ سفارش به دو صورت پرداخت آنلاین و پرداخت بهوسیله فیش بانکی مقدور میباشد که در زمان ثبت سفارش قابلمشاهده است. سریعترین و امنترین روش پرداخت بهصورت آنلاین میباشد.
در روش پرداخت بهوسیله فیش بانکی، میتوانید با مراجعه به صفحه «پرداخت» از اطلاعات حسابهای بانکی مطلع شده و یا به صفحه پرداخت آنلاین دسترسی پیدا کنید. توجه شود در روش پرداخت بهوسیله فیش بانکی لازم است پس از واریز به حساب (به هر یک از انواع روشهای انتقال وجه بانکی یا آنلاین)، اطلاعات پرداخت به صورت تلفنی یا ایمیل یا پیام رسان ایتا به فروشگاه اعلام گردد.
پیگیری سفارشها
وضعیت سفارشهای ثبتشده، در قسمت جزئیات صفحه «سفارشها اخیر من / تاریخچه سفارشها» قابل مشاهده میباشد. تمامی سفارشهایی که تکمیلشده و به وضعیت «پرداخت تائید شده» رسیده باشند، در اسرع وقت پردازش شده و به وضعیت «در حال پیگیری» تغییر وضعیت میدهند. این وضعیت نشانگر شروع عملیات جمعآوری سفارش میباشد. هرگونه تغییر در اقلام سفارش تنها قبل از این مرحله و در صورت هماهنگی با دفتر فروش امکانپذیر خواهد بود. (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با دفتر فروش تماس حاصل فرمایید)
در صورت نیاز به هماهنگی در حین آمادهسازی سفارش، با شماره تماسهای اعلامشده از سوی مشتری تماس حاصل میگردد. در صورت بروز مشکلی درروند جمعآوری سفارش که به نظر کارشناسان فروش امکان ارسال بسته را صلب نماید و امکان تماس با مشتری نیز فراهم نگردد، سفارش به وضعیت «معطله» درآمده، مراتب بهوسیله سایر ارتباطات الکترونیک به مشتری اعلامشده و تا تماس مشتری با فروشگاه، سفارش در این وضعیت باقی خواهد ماند.
پس از خروج بستهها از انبار و تحویل سفارش به شرکت حمل کالا (پست، تیپاکس، باربری)، وضعیت سفارش به «انجام شده» تغییر مییابد. بدیهی است هرگونه تغییر در محتویات سفارش در این مرحله امکانپذیر نخواهد بود.
کدهای رهگیری و شماره بارنامه مرسولات، پس از ارسال از طریق اداره پست،بصورت پیامک به شماره همراهی که در سایت توسط مشتری ثبت گردیده است ارسال می شود.و می توان از طریق کد رهگیری مرسولات خود را پیگیری کرد.
دقت داشته باشید تغییر وضعیت سفارش بهتمامی حالات مذکور از طریق ایمیل و پیامک (در صورت عدم مسدودسازی پیامکهای انبوه) به اطلاع مشتری میرسد.
روشهای ارسال سفارش
ارسال کلیه سفارشها از دفتر مرکزی فروشگاه انجام میپذیرد. سفارشها ثبتشده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین میشود، ارسال میشوند که مشخصات و زمان حمل مربوطه به تشریح توضیح داده میشود. نکته مهم اینکه حداکثر وزن بسته برای ارسال با پست 10 کیلوگرم میباشد که در صورت بیشتر شدن وزن، مراتب برای تغییر نوع ارسال به پسکرایه به اطلاع مشتری رسیده و مبلغ پرداختی برای هزینه پست عودت داده میشود.
پست پیشتاز:
زمان حمل اعلامی شرکت پست در این روش 1 تا 3 روز است که برای مراکز استان 1 تا 2 روز، شهرستانهای بزرگ 2 تا 3 روز و شهرهای کوچک و روستاها 3 روز میباشد. هرگونه تأخیر در این زمانبندی بر عهده شرکت پست بوده و خارج از مسئولیت فروشگاه میباشد. مرسولات ارسالی با پست از «سامانه رهگیری مرسولات پستی» قابل رهگیری می باشند.
تیپاکس:
تیپاکس یک شرکت حملونقل خصوصی است که تنها در برخی شهرهای ایران خدماترسانی میکند (شهرها و شهرستانهای بزرگ).
زمان حمل اعلامی شرکت تیپاکس در این روش 1 تا 2 روز است و هزینه حمل بستهها نیز با توجه به وزن بستهها تعیین میشود. در این روش بستهها بهصورت پسکرایه ارسال میشوند و به این معنی که تنها هزینه خدمات در زمان سفارش دریافت میشود و هزینه حمل بسته در زمان تحویل بسته به مشتری از وی دریافت میشود.
باربری و ترمینال:
در این دو روش نیز همانند تیپاکس بستهها بهصورت پسکرایه ارسالشده و امکان ارسال بستهها به تمام شهرهای کشور مقدور میباشد. تمامی سفارشها در این روش بهصورت پیشفرض تحویل انبار شرکتهای مسافربری (ارسال با اتوبوس) میشوند
نکته مهم:
- تمامی بستههای ارسالی بهصورت کاملاً استاندارد و بر اساس ضوابط تعریفشده برای بستهبندی تحویل پست (پیشتاز و سفارشی) و تیپاکس شده و در زمان ارسال بیمه میشوند، اما این بیمه تنها شامل عدم تحویل به گیرنده، بهواسطه مفقودی، آتشسوزی و ... بوده و در صورت کوتاهی و حمل نامناسب شرکتهای فوق، هیچگونه مسئولیتی متوجه فروشگاه نخواهد بود.
- با توجه به پسکرایه بودن روشهای تیپاکس و باربری، سفارشات با مبلغ پایین تر از میزان معمول به این دو روش ارسال نخواهند شد.
گارانتی و خدمات پس از فروش:
مهلت بررسی و تطبیق کالاهای موجود در برگ خرید با اقلام دریافتی 48 ساعت میباشد. در صورت وجود هرگونه مغایرت، میتوان در مهلت تعیینشده با دفتر تماس حاصل نمود تا در اسرع وقت رسیدگیهای لازم به عمل آید. بدیهی است بعد از زمان تعیینشده، این فروشگاه مسئولیتی در این مورد نخواهد داشت.
هزینه ارسال کالا به دفتر فروشگاه بر عهده فرستنده بوده و بستهها میبایست از طریق پست ارسال گردند. در صورت تائید مشکل، کالای تعویض یا تعمیر شده با هزینه شرکت ارسال میگردد. در مواردی که کالا دارای مشکل نبوده و کاربر قادر به استفاده درست از دستگاه نیست، هزینه ارسال مجدد از کاربر دریافت و سپس کالا برگشت داده میشود.
قابل تذکر است فروشگاه مسئولیتی در قبال نظرات درج شده کاربران در قسمت نطرات کالاها نداشته و تجربه های کاربری یا راهنمایی های نوشته شده توسط کاربران نظر شخصی بوده و الزاما مورد تایید فروشگاه نمی باشد.
لغو سفارشها و شرایط برگشت وجه:
درصورتیکه پرداخت سفارش انجام شود، حد اکثر تا 12 ساعت پس از ثبت آن و در صورتی که سفارش پردازش نشده باشد (به وضعیت «در دست اقدام» درنیامده باشد)، میتوان درخواست لغو سفارش را داد (فقط بهصورت تلفنی) و کل هزینه را پس گرفت. در غیر این صورت مسئولیتی متوجه فروشگاه نخواهد بود.
برگشت خوردن سفارش:
درصورتیکه بسته پس از ارسال به مبدأ برگشت بخورد، علت برگشت بسته بررسی میشود و در حالتی که علت آن عدم حضور شخص در زمان تحویل و یا اشتباه بودن مشخصات گیرنده (آدرس، تلفن، کد پستی و نام) باشد، خریدار موظف به پرداخت مجدد هزینه ارسال خواهد بود. امکان تغییر روش ارسال در این حالت وجود خواهد داشت.
شرایط استفاده از کالا و خدمات فروشگاه:
خریدار متعهد میگردد بر اساس قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران از کالاهای فروشگاه استفاده نماید، مسئولیت هرگونه استفاده غیرقانونی از اقلام ارائهشده در وب سایت فروشگاه متوجه خریدار بوده و در صورت نیاز به مجوز برای استفاده از یک کالای خاص، خریدار میبایست شخصاً نسبت به دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح اقدام نماید.
تغییر شرایط و قوانین:
حق تغییر شرایط و قوانین در هر زمان برای فروشگاه محفوظ میباشد، بدیهی است پس از تغییر شرایط و قوانین نسخه جدید از طریق وبسایت فروشگاه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.
قوه قهریه:
تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابلاجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه (مانند و نه محدود به: سیل، زلزله، آشوب و ...) فروشگاه هیچگونه مسئولیتی ندارد.